فعال رسانه و حوزه سلامت گفت: بعضی از مردم بیمه تکمیلی دارند و بعضی ندارند و همین تفاوت ها باعث شده تا عدالت در سلامت به درستی محقق نشود و این یکی از مواردی است که باید در دولت چهاردهم باید به آن توجه شود.

دولت آینده برای عدالت در سلامت فکری جدی داشته باشد

حسین اخباری با حضور در شعبه اخذ رای موسسه فرهنگی قدس در تریبون انتخاباتی قدس عنوان کرد: در حال حاضر هزینه‌های متفاوتی در حوزه سلامت برای متولیان این حوزه وجود دارد که از جمله می توان به تجهیزات پزشکی اشاره کرد. قیمت تجهیزات پزشکی بسیار افزایش پیدا کرده است و حتی به روز رسانی و حتی نگهداری این تجهیزات هزینه زیادی می طلبد و می بینیم بعضی از این تجهیزات فرسوده شده است و نیاز است دولت آینده در بحث تجهیزات پزشکی فکری اساسی کند.

وی افزود: بحث عدالت در سلامت مهم است و بیمه‌های متفاوت‌ در بین اقشار مختلف  وجود دارد. مثلا بیمه بانک ها مواردی را، بیمه تامین اجتماعی موارد دیگری را پوشش می دهد و در کنار آن سقف تعهدات خدمات درمانی تفاوت هایی با بیمه های دیگر دارد. بعضی از مردم بیمه تکمیلی دارند و بعضی ندارند و همین تفاوت ها باعث شده تا عدالت در سلامت به درستی محقق نشود و این یکی از مواردی است که باید در دولت چهاردهم باید به آن توجه شود.

اخباری پرداختی به کادر درمان را موضوع مهم دیگری دانست و گفت: بعضاً افراد ناراضیند و این امر منجر به بعضی مهاجرت‌ها یا خروج افراد از  کار درمان شده است و برخی از همین افراد به سمت کارهای واسطه گری رفته اندو برای نگهداری کادر درمان باید فکر اساسی شود.

وی افزود: ما شاهد خارج شدن بعضی از اساتید از چرخه آموزش پزشکی هستیم که همین امر باعث کم شدن کیفیت آموزش در این عرصه شده و سیستم آموزشی در حوزه درمان نیازمند بازنگری جدی است و در کنار این مطالب ایجادانسجام و همدلی بین جامعه باید افزایش پیدا کند تا جلوی چند قطبی شدن جامعه گرفته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.